sobota, 18 maja 2013

Fantazja rolowana-zielone szparagi w panierce

 Trochę później niż zwykle ale za to z jakim impetem wkroczyły w tym roku do naszych kuchni szparagi. Są znakiem, że chłodne dni i długie wieczory już za nami. Traktowane od lat z wyższością przeze mnie białe szparagi, od niedawna mają rywala w postaci zielonych kuzynów. Znacznie mniejsza łykowatość  piękna forma i wyrazisty smak rozbudzają potrzebę tworzenia i doświadczania. Zeszły rok przyniósł nowe rozwiązanie w postaci smażonych szparagów (przepis tutaj). Tegoroczny zachwyt należy się panierowanym szparagom. Jeśli zawiniesz je w plasterek szynki parmeńskiej a potem opanierujesz w jajku i bułce, otrzymasz doskonałą przekąskę albo dodatek do dania mięsnego lub rybnego. Polecam gorąco!


Składniki:
zielone szparagi
jajko
bułka tarta
olej

Zielone szparagi umyj i odkrój zdrewniałą część łodygi. Ugotuj lub usmaż (jestem zwolenniczką tej drugiej opcji). Plaster szynki przekrój wzdłuż na pół i owiń nią środkową część szparaga. Teraz zamocz w rozbełtanym jajku (także część środkową - ok. 2 cm od każdego końca) a potem w tartej bułce. Smaż na rozgrzanym oleju, aż nabierze złotego koloru. Serwuj tak jak masz ochotę. Ja najbardziej lubię chwycić je w dwa palce i chrupać.
Wypróbuj też wersję z odrobiną żółtego sera zawiniętego pod szynką. Och, jaka pycha:)









16 komentarzy:

  1. ale to fajnie wymyśliłaś :) muszę zmałpować ;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają smacznie,ja również kupiłam w Lidlu zielone szparagi i zrobiłam zapiekane z serem:)zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno są wspaniałe. U nas szparagi idą tylko z masełkiem, żadne z nich potrawy nie wchodzą w grę. Profan ;) No, chyba że zupa krem z białych szparagów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy sposób podania. Panierowanych jeszcze nie kosztowałam.
    Pięknego weekendu! :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie bardziej lubię zielone szparagi od białych ... podane w sposób zaproponowany przez Ciebie muszą bajecznie smakować / już je wpisałam na listę zakupów na jutro :) ... zielone szparagi i szynka parmeńska /

    OdpowiedzUsuń
  6. Madziu a u nas wczoraj zawinięte w boczek smażyły się na grillu i powiem Ci że rewelacja :) Muszę w takim razie spróbować też takich z patelni :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A to nowinka!! Pierwszy raz widzę szparagi w takim wydaniu. Świetne!

    OdpowiedzUsuń
  8. takie proste, a takie genialnie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. I to jest chyba jedyna forma podania szparagów,
    której jeszcze nie miałam okazji robić:)
    Muszę to czym prędzej zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  10. panierowane szparagi są przepyszne ! :)

    OdpowiedzUsuń

  11. Delektuję się Twoimi zielonymi w panierce.
    Maj jest u mnie mocno szparagowy.
    Niech szparagowe szaleństwo nigdy się nie skończy!

    OdpowiedzUsuń

Miło mi Cię gościć na moim blogu. Jestem wdzięczna za wszelkie wpisy i cieszą mnie blogowe znajomości.
Życzę przyjemności w dalszej podróży w sieci:)