sobota, 30 czerwca 2012

Fantastyczny deser porzeczkowo-czekoladowy

Po dziwnych latach swoistej niechęci wobec ogródkowych owoców i fascynacji melonami, arbuzami i nektarynkami,  z radością wracam do czerpania radości ze świeżo zerwanych darów ogrodu.  Porzeczki białe, czerwone i czarne mogę jeść na okrągło. Agrest, czereśnie i wiśnie dają mi możliwość powracania do smaków dzieciństwa. Nie lubię kombinować z ich smakiem. Zamykam oczy i tworzę smak najpierw w wyobraźni. I tak właśnie doszłam do dzisiejszego deseru. Zdobył w domu uznanie i miano najlepszego EVER!! Ja także jestem w pełni usatysfakcjonowana jego smakiem. Chciałam pozostawić smak kwaśnych porzeczek ale akompaniować je słodyczą białej czekolady. Aby słodki smak nie zdominował deseru, połączyłam czekoladę z serkiem i bitą śmietaną.



Składniki:
porzeczki - 1/2 kg
biała czekolada - 200 g
serek homogenizowany lub sernikowy - ok 250g
bita śmietana - 100 ml
odrobina mleka
łyżka masła

Białą czekoladę połamać na kawałki i rozpuścić w kąpieli wodnej z dodatkiem masła i mleka. Ostudzić trochę i połączyć z twarożkiem. Śmietanę ubić na sztywno i dodać do masy twarożkowo-czekoladowej. Układać warstwowo w kieliszku lub szklance.





6 komentarzy:

  1. Lubię wszelkie połączenia kwaśnych letnich owoców (porzeczki, maliny, jagody) z białą czekoladą. Bardzo smakowicie :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda super, smakuje zapewne jeszcze lepiej- jak spróbuję to dam znać

    OdpowiedzUsuń
  3. Magdo! Na pewno skorzystam z Twojego przepisu - dostałam dziś wiadro czerwonej porzeczki!!!
    Pozdrawiam - pysznie u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Skorzystam z Twojego przepisu ,bo na działce zaczyna mi się wysyp porzeczek .Pycha

    OdpowiedzUsuń
  5. biała czekolada plus kwasne owoce to idealne połaczenie ;]

    OdpowiedzUsuń

Miło mi Cię gościć na moim blogu. Jestem wdzięczna za wszelkie wpisy i cieszą mnie blogowe znajomości.
Życzę przyjemności w dalszej podróży w sieci:)